Paul Gay y José Antonio López protagonizan el Ciclo de Lied de Santiago de Compostela
Los barítonos Paul Gay y José Antonio López son protagonistas de la 21 edición del Ciclo Lied en Santiago de Compostela. Con el Teatro Principal como escenario, el proyecto se ha puesto en marcha este 18 de septiembre con el tenor grancanario Manuel Gómez Ruiz, mientras Gay actúa el martes 22 y López hace lo propio el día 29. En todos los casos la función es a las 20.30 horas y la entrada cuesta 8 euros.
Cuarteto Novecento |
Bajo el título de 'A beleza melancolía', la asociación Amigos de la Ópera de Santiago de Compostela reúne el martes 22 de septiembre al francés Gay y el pianista Maciej Pikulski para una velada con piezas de Schubert, Liszt, Henri Dupare y Maurice Ravel.
El martes 29 de septiembre es el turno del murciano José Antonio López y el Cuarteto Novecento, con un programa con música de Puccini, Mahler, Korngold, Finzi, Barber y Ravel.
Las entradas se pueden adquirir en internet en compostelacultura.gal además de en la taquilla del teatro. Está previsto un descuento del 50% para personas desempleadas, perceptoras de ayudas sociales, jubilados, mayores de 65 años, estudiantes, menores de 25 y familias monoparentales o numerosas.
Programa del 22 de septiembre
I
Franz Schubert (1797-1828)
Auf der Donau
Fahrt zum Hades
Wie Ulfru fischt
Totengräber Lied
Der Zurnende Barde
Franz Schubert & Franz Liszt (1811-1886)
Standchen (piano só)
Franz Schubert
Heidenroslein
Grenzen der Menschheit
Prometheus
II
Henri Duparc (1848-1933)
La vie antérieure
Extase
Le manoir de Rosemonde
Lamento
La vague et la cloche
Maurice Ravel (1875-1937)
de Gaspard de la Nuit:
> Ondine (piano só)
Maurice Ravel
Don Quichotte à Dulcinée:
> Chanson Romanesque
> Chanson épique
> Chanson à boire
Programa del 29 de septiembre
I
G. Puccini (1858-1924)
Crisantemi
Gustav Mahler (1860-1911)
Lieder eines fahrenden Gesellen
Wenn mein Schatz Hochzeit macht
Ging heut Morgen über’s Feld
lch hab’ ein glühend Messer
Die zwei blauen Augen van meinem Schatz
W. E. Korngold (1897-1957)
String Quartet num. 2. lntermezzo
Gerald Finzi (1901-1956)
By Footpath and Stile Op. 2. (selección)
Paying calls
The Master and the Leaves
Exeunt Omnes
II
Samuel Barber (1910-1981)
String Quartet Op. 11. Adagio
Dover Beach Op. 3
Maurice Ravel (1875-1937)
String Quartet. M. 35. II. Assez vif
Don Quichotte à Dulcinée
Chanson Romanesque
Chanson épique
Chanson à boire
O baixo-barítono francés Paul Gay é coñecido internacionalmente polas súas interpretacións dos papeis principais no repertorio francés. Ten adoito colaborado con directores como Ivan Fischer, Seiji Ozawa, Michel Plasson, Yannick Nézet-Séguin, Semyon Bychkov, Philippe Jordan, Alain Altinoglu, William Christie, Emmanuelle Haïm e foi convidado a novas producións por Willy Decker, Luc Bondy, Peter Stein, Richard Jones, Claus Guth, Laurent Pelly, Krzysztof Warlikowski, Robert Carsen...
O seu repertorio principal inclúe Golaud (Pelléas et Melisande), un papel que cantou na Ópera de París, en La Monnaie de Bruxelas, en Frankfurt, Turín e en Lión, Méphistophélès (Fausto), que foi invitado a cantar na Ópera de París, o Maggio Musicale Firenze e na Ópera de Burdeos. Outros papeis principais inclúen Saint François, de Messiaen, que debutou nunha nova produción no Bayerische Staatsoper Munich, onde tamén apareceu nas producións de Der Zwerg, I Capuletti e i Montecchi, L’enfant et les sortilèges.
Convidado habitual na Ópera de París, onde os seus papeis incluíron a Don Fernando (Fidelio), Harasta (A pequena raposa astuta), Achilla (Giulio Cesare), Don Diègue (Le Cid), Flint (Billy Budd) e Le Comte des Grieux (Manon). Tamén aparece regularmente en Bruxelas, Frankfurt e Lión e fixo o seu debut en América do Norte como Escamillo (Carmen) na Canadian Opera Company.
Participou en diversas creacións contemporáneas, incluída L’Ecole des Femmes, de Rolf Liebermann na Ópera de Burdeos e a ópera de Philippe Boesman, Yvonne Princesse de Bourgogne, unha produción estreada en París, Bruxelas e Viena.
Tras completar os seus estudos, gañando o ‘Premier Prix’ no Conservatorio de París, Paul Gay debuta na ópera como membro da compañía en Osnabrück, interpretando roles como Colline (La Bohème), Walter (Luisa Miller) e o papel principal de Don Quichotte, de Massenet. Gañador de premios en varios concursos internacionais de canto, continuou o seu perfeccionamiento vocal en Colonia co recoñecido baixo Kurt Moll.
Paul cantou o papel principal de Oedipe, de Enescu, en Londres e Bucarest baixo a batuta de Vladimir Jurowsky, e Ramfis en Aida, en Hong Kong, Méphistophélès do Faust, de Gounod, en Montecarlo e L’enfant et les Sortilèges de Ravel dirixido por Seiji Ozawa, coa Filarmónica de Berlín, produción pola que recibiu un premio Grammy en 2016 á mellor gravación de ópera co mesmo director. Entre os seus proxectos futuros figura Henry viii, de Saint- Saëns, en Bruxelas, L’heure espagnole, de Ravel en Tel Aviv, e Les Pecheurs de Perles na Staatsoper Berlín. Proximamente gravará L’Enfance du Christ, de Berlioz para o selo Warner Classics.
José Antonio López
O barítono José Antonio López é un cantante versátil que navega entre estilos e épocas, desde o Barroco á música contemporánea, repartindo a súa actividade artística entre o concerto, a ópera e o recital, sempre atendendo á estilística e expresividade de cada período e ao uso da voz ao servizo da música. No ámbito concertístico, os seus recentes éxitos cantando as Paixóns de Bach na Musikverein de Viena, Ein Deutsches Requiem no Bozar de Bruxelas, ou os debuts xunto a orquestras como a Cincinnati Symphony, BBC Symphony, BBC Philharmonic ou a Budapest Festival Orchestra, acreditan o seu gran momento.
José Antonio López foi dirixido por grandes mestres como David Afkham, Andrey Boreyko, Ivor Bolton, Iván Fischer, Martin Haselböck, Pablo Heras-Casado, Christopher Hoogwood, Lorin Maazel, Andrea Marcon, Juanjo Mena, Gianandrea Noseda, Víctor Pablo Pérez, Maurizio Pollini, Josep Pons, Christophe Rouset, Masaaki Suzuki, Gustavo Dudamel e Carlos Mena, entre outros.
Os últimos anos testemuñan tamén un importante crecemento da súa actividade lírica, como demostran o rol principal de El público de Mauricio Sotelo no Teatro Real e El enigma di Lea de B. Casablancas no Gran Teatre del Liceu, os recentes debuts como Germont, Macbeth, Sharples, Ford (Sevilla), Amonasro, Iago e Jokanaan, ou o rol principal de Der fliegende Holländer en Valencia.
Tamén cantou, entre outras, diversas óperas de Händel (Giulio Cesare, Rinaldo, Radamisto, no Teatro de Bellas Artes de México, ou Rodelinda, no Teatro Real en produción de Claus Guth), Figaro, Don Giovanni ou Escamillo, ademais de múltiples zarzuelas.
A súa carreira inclúe, ademais, actuacións en salas como o Barbican, Prinzregententheater de Munich, Berwaldhallen de Estocolmo, Filharmónica de Varsovia, Halle aux Grains de Toulouse, ou Konzerthaus, Mozarteum, Barbican Center e Theater an der Wien, ademais das principais salas españolas.
Nelas intepretou un repertorio que vai de Bach a Brahms, ademais das obras de Mahler e Britten, Requiem de Verdi e Gurrelieder de Schönberg, esta última gravada polo selo Deutsche Gramophon. Así mesmo, conta con gravacións para Harmonia Mundi, Naxos e Chandos.
José Antonio López é moi activo tamén na interpretación do repertorio contemporáneo.
Paul Gay y José Antonio López protagonizan el Ciclo de Lied de Santiago de Compostela
Reviewed by Diario Lírico
on
20.9.20
Rating:
No hay comentarios:
Publicar un comentario